Als je contact maakt met anderen, begint dat met een gesprek of een glimlach. De eerst indruk die iemand geeft of die jij aan iemand geeft, maakt een groot deel uit van de algemene indruk. Het gebit is een van de eerste dingen die opvalt aan een persoon. Een gebit kan je zelfvertrouwen geven of je juist breken. Gelukkig zijn er tegenwoordig talloze mogelijkheden om een mooi gebit te krijgen. Denk bijvoorbeeld aan tanden bleken, facings of beugels. Je kunt naar de Tandarts Almere gaan, maar er zijn ook zelf dingen die je kunt doen om je gebit te onderhouden. Lees hieronder meer tips en informatie.

Poets je tanden en tong

Veel mensen poetsen veel te snel en niet goed genoeg. Over het algemeen geldt de vuistregel om twee keer per dag twee minuten te poetsen. In twee minuten heb je namelijk precies genoeg tijd om zowel je tanden en je kiezen schoon te poetsen. Ook doet de fluoride in tandpasta pas na twee minuten zijn werk. Het is dus zaak om niet snel te poetsen, maar grondig te poetsen en de tijd te nemen. Een ander punt wat vaak vergeten wordt is het poetsen van de tong. Na het tandenpoetsen is het verstandig om de tong zachtjes te poetsen met de tandenborstel. Op de tong blijven namelijk veel bacteriën zitten. Deze bacteriën veroorzaken tongpoep en een slechte adem. Je kunt in plaats van een tandenborstel ook een tongreiniger gebruiken.

Poets elektrisch en gebruik fluoridetandpasta

De Mondhygienist Almere zal je altijd aanraden om elektrisch te poetsen. Elektrisch poetsen is namelijk veel effectiever. Als je op de juiste manier poetst met een elektrische borstel, wordt tandplak veel beter verwijderd en heb je minder kans op tandvleesontsteking. Ook is het slim om tandpasta te gebruiken met fluoride. Dit maakt je tanden namelijk minder gevoelig voor de aanvallen van bacteriën. Als je klaar bent met tandenpoetsen, kun je beter niet naspoelen met water. Door niet na te spoelen kan de fluoride namelijk in werking blijven.