Fysiotherapie Zoetermeer  van FysioEffect biedt fantastische fasciatherapie aan. Bij bewegingsklachten rondom verkleefde fascia helpt deze therapie om weer pijnvrij te bewegen. De fascia zijn de bindweefselvliezen die je botten, spieren, organen en gewrichten omgeven. Fasciatherapie is een zachte manuele therapie. Dankzij deze therapie vind je lichaam een nieuw evenwicht. Fasciatherapie werkt bij verkleving van bindweefsel of beschadiging van zenuwuiteinden. Deze verkleving of beschadiging kan zorgen voor pijn en beperking in bewegingsvrijheid. Fasciatherapie is ook zeer effectief in het behandelen van littekens.

Hoe werkt het precies?

Samen met je fysiotherapeut werk je aan een concreet plan om je klachten bij de oorzaak aan te pakken. Tijdens deze therapie worden je fascia weer ontspannen en veerkrachtig. Aan het einde van de therapie beweeg je weer vrij en pijnloos. Fasciatherapie is een holistische therapie, dat betekent dat het zich richt op je hele lichaam. Het volledige menselijk lichaam wordt betrokken zonder te manipuleren of kraken. Ook de mentale gesteldheid wordt meegenomen als invloedt op het lichaam. Tijdens de therapie worden spanningsvelden opgespoord en ontspannen. De behandelingssessie zelf bestaat uit verschillende technieken en methodes. Dit gaat bijvoorbeeld aan de hand van specifieke aanrakingen van de fysiotherapeut.

Alternatieve geneeswijze

Fasciatherapie is een alternatieve geneeswijze die voortkomt uit osteopathie. Het bindweefsel wordt door middel van aanrakingen met de hand op diepgaande wijze behandeld en ontspannen. Het is dus een alternatieve geneeswijze, maar het wordt gewoon door een fysiotherapeut toegepast. Niet alleen het fysieke aspect wordt gebruikt, maar er wordt ook gekeken naar de mentale gesteldheid van de cliënt. Loop je rond met klachten die niet te verklaren (lijken te) zijn? Kijk dan zeker eens naar fasciatherapie!

Oorzaken verkleefde fascia

Er zijn verschillende oorzaken waarom fascia voor pijn of klachten kunnen zorgen. De fascia zijn onderdeel van een gecompliceerd netwerk in een lichaam. Oorzaken kunnen te maken hebben met overbelasting, stress, verkeerde houding, ziekte, trauma, verklevingen en ontstekingen. Als een of meerdere van deze oorzaken spelen krijgt je brein een negatief signaal en stuurt dit vervolgens terug je lichaam in. Hiermee kun je in een negatief spiraal komen waar je fysiek last van krijgt.

Kosten

Fasciatherapie is gewoon te volgen bij de fysiotherapeut. Daarom is de therapie te vergoeden met een aanvullende verzekering voor fysiotherapie. Geen reden dus om jezelf deze rust niet te gunnen in je lijf. Fasciatherapie werkt bij chronische pijn- en stressklachten. Loop niet langer rond met vervelende pijnklachten of beperkingen in bewegingsvrijheid en gun jezelf dit cadeau.